יום שבת, 8 בפברואר 2014

עו"ד ישראלי שהוחרם על ידי קופת חולים בריטית בגלל שהוא ישראלי - הגיש תביעה; שלום עכשיו מבקשים תרומה בעין יפה - 100$ לארבעה מושבים באוטובוס הסיור לתג מחיר


עו"ד קריטטל. כמו ישראלי טוב הוא החליט לתבוע

קופת חולים בריטית בטלה הרצאתו של עו"ד מוטי קריסטל מומחה למו"מ וניהול משברים. הסיבה לביטול: מחרימים ישראלים; הוגשה תביעה

כשעו"ד מוטי קריסטל קרא את האימייל שקיבל מהנהלת בית החולים הבריטית בשם איגוד העובדים הבריטי הוא לא האמין. שחור על גבי מסך לבן כתבו הבריטים כי הם החליטו לבטל את הרצאתו לפני הנהלת בית החולים ועובדיו רק משום היותו ישראלי.

עו"ד מוטי קריסטל הוא מומחה למשא ומתן וניהול משברים. הוא מרבה לתת הרצאות בחו"ל ובעשור האחרון העביר סדנאות רבות בבריטניה. בשנת 2012 הוזמן על ידי קופת החולים הבריטית להעביר הרצאה להנהלת בית חולים בבריטניה ולצוות העובדים. שבוע לפני קיום ההרצאה הודיעו לו נציגי העובדים במייל שהם לא מוכנים לשמוע את הרצאתו. ההחלטה הזו התקבלה על ידי וועד העובדים המיוצגים על ידי הסתדרות העובדים בבריטניה התומכת בחרם על מדינת ישראל.

"התחושה הראשונית היא כעס ועלבון", אומר עו"ד קריסטל לשביעי,   "כל חיי אני מתעסק במשא ומתן ויישוב סכסוכים. שירתי בצוותי משא ומתן מדיניים כמעט עשר שנים. פעלתי בצוותי משא ומתן ישראלים פלסטינים בפרויקטים למען דיאלוג בין העמים. האם אתם לא מסתכלים עלי כאיש מקצוע?   אסור לי לדבר רק בגלל שאני ישראלי? אלו תקופות חשוכות".

לאור התנהלות הבריטים החליט קריסטל לגרור את וועד העובדים וקופת החולים לבית המשפט הבריטי. אחרי הכול הוא ישראלי גאה כך שלהגיש את הלחי השנייה זה לא בא בחשבון. פראייר הוא לא. 

"מעבר לתחושת עלבון רגעית אין לחרם הזה שום השפעה על עסקיי או פעילותי ופרנסתי ברוך ה'. אבל בגלל שהאירוע הזה היה כל כך דרמטי ובגלל הרקע שלי וההיסטוריה שלי ביישוב סכסוכים החלטתי להגיש תביעה נגד קופת החולים והאיגוד המקצועי", מסביר קריסטל שאגב לא מתכוון לבקש פיצויים. "אני רוצה שבית המשפט יקבע שזו אפליה לא חוקית. אם מונעים ממני לספק שירותים רק בגלל שאני ישראלי הרי שזו אפליה לא חוקית האסורה על פי חוק". 

בינתיים התיק הלוהט הזה מתנהל בעצלתיים בבית המשפט בבריטניה. הנתבעים טענו להגנתם כי הם לא החרימו את קריסטל משום היותו ישראלי אלא בגלל היותו בעבר נציג ממשלה במשא ומתן. "הם מפחדים מהשלב של גילוי מסמכים ומושכים זמן אבל אני לא מתכוון לוותר".

כריסטל מכיר מקרוב את רוחות האנטי ישראליות באירופה וגם באוניברסיטאות שם הוא מעביר הרצאות. לדבריו מדובר באבולוציה חדשה של אנטישמיות. "זו לא האנטישמיות הקלאסית של אירופה", מסביר קריסטל, "יש אנטישמיות שעטופה בביקורת על מדיניות ישראל. הקו שאנחנו מנסים להבהיר בבית המשפט הוא שאפשר וזו זכות לגיטימית לבקר את המדיניות של ישראל אבל הקמפיין המסיבי של דה לגיטימציה של מדינת ישראל שולל למעשה את קיומה של מדינת ישראל וזכותה להתקיים וזהב בא לידי ביטוי בכך שמחרימים גופים ואנשים בלי קשר למה שהם עושים ומייצגים. כשקופת חולים בריטית לא קונה שירות מאיש מקצוע רק בגלל שהוא ישראלי זה קו מסוכן והם עוברים אותו".

"אני החלטתי להיות חייל במאבק נגד הדה לגיטימציה של מדינת ישראל", אומר קריסטל, "יש כאן מלחמה יומיומית נגד מדינת ישראל, מלחמה תמידית וצריך לצאת למאבק. כל מי שנתקל בתופעות הללו שיצא וילחם ואם אפשר במלחמה משפטית מה טוב". 


*כמה עולה כיסא באוטובוס לסיור "התג מחיר" של שלום עכשיו?

אני לא ממש יודע - אם הסיורים בחינם או לא. אני כן יודע בכמה עמיתי שלום עכשיו מנסים למכור את הכיסאות הללו בחו"ל, משל היו כיסאות למכירה בבית כנסת.

100$ לארבעה כיסאות מבקשים תומכי שלום עכשיו בחו"ל. הנשיאה האמריקנית של העמותה המקבילה של שלום עכשיו בארה"ב, דברה דלי, מפצירה: קנו כיסאות - 50$ לשני מושבים! 100$ ארבעה! ותוכלו "לפתוח לישראלים את העיניים על מנת שיראו מה הממשלה עושה בשמם ומה המתנחלים מעוללים לפלסטינים". 


אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה